niedziela, 4 grudnia 2011

3 bit

Na to popularne ciasto każdy ma swój sprawdzony przepis. Dziś przedstawiam mój, a raczej mojej mamy. Bardzo łatwy do zrobienia, a smak jest uzależniający. Polecam.


Składniki (na blaszkę 24x36cm):

Ciasto:
  • 6 jaj
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka wody
Masa:
  • 250g margaryny
  • 1 puszka mleka skondensowanego gotowanego
  • 300g herbatników 
Polewa:
  • 30g margaryny
  • 2 łyżki cukru
  • 1,5 łyżki kakao
  • 0,5 łyżeczki żelatyny
  • 1 łyżka śmietanki
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Dodać cukier i żółtka, olej i wodę ciągle ubijając. Następnie dodawać stopniowo, mąkę przesianą z proszkiem i kakao, delikatnie mieszając. Ciasto wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, piec w 180ºC przez ok. 30min. Biszkopt ostudzić, przeciąć na dwa blaty. 
Margarynę i masę krówkową utrzeć na puszystą masę. Ciasto przełożyć w następujący sposób: blat, masa, herbatniki, masa, herbatniki, masa, blat, masa, pokruszone herbatniki. 
Żelatynę namoczyć w 1 łyżce zimnej wody, pozostawić na 5min. Margarynę, cukier, kakao i śmietankę rozpuścić na małym ogniu. Do gotującej masy dodać podgrzaną żelatynę, dobrze wymieszać. Ciasto polać tak przygotowaną polewą. Schłodzić w lodówce.

5 komentarzy:

  1. znam mniej więcej takiego właśnie 3bita i to moje ulubione ciacho!!! Robię go na każde Święta!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie jadłam tego ciasta, na pewno jest przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest TO !!! wyprobuje wkrotce
    a pomysl na zdjecie zasluguje na nagrode :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj wieczorem upiekłam, właśnie zjadłam kawałek do południowej kawy. PYSZNE!

    OdpowiedzUsuń
  5. naprawdę pyszne ,szczerze polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń