środa, 19 stycznia 2011

Rolada serowa

Przepis na roladę serową z kurczakiem i pieczarkami z pewnością Wam się spodoba. Jej przygotowanie wbrew pozorom jest bardzo łatwe,  a efekt przepyszny zarówno na ciepło, jak i na zimno. Przepis dostałam od cioci Maryli, której jeszcze raz za niego dziękuje:*


Składniki (blaszka 24x40cm):

  • 4 jajka
  • 2 łyżki majonezu
  • 300g żółtego sera
  • sól, pieprz, przyprawy
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 300g pieczarek
  • cebula
Sos:
  • jogurt naturalny
  • czosnek
  • sól, pieprz

Jajka ubić mikserem, dodać majonez i drobno start żółty ser. Masę wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (ważne, aby ten papier był dobrej jakości, najlepiej taki pokryty warstwą silikonową, bo inaczej nie będzie go można oddzielić po pieczeniu, ja użyłam Jana N...). Piec w 180ºC przez ok. 15min., do lekkiego zrumienienia. 


Pieczarki oczyścić, umyć i drobno pokroić. Na patelni zeszklić wcześniej posiekaną cebulę, dodać pieczarki, pieprz i sól, podusić ok. 10min. Fileta umyć, pokroić i rozbić, jak na kotlety. Przyprawić.
Na upieczony placek serowy nałożyć pierś z kurczaka, a na to odsączone pieczarki, ja dodałam też do nich nieco posiekanej pietruszki. Całość zawinąć formując roladę. Piec w 180ºC jeszcze przez 30-35min.



Czosnek drobniutko posiekać, wymieszać z jogurtem, dodać sól i pieprz do smaku. Do sosu można dodać majonez. Podawać można zarówno na ciepło jak i po przestygnięciu. 
Lepszych zdjęć niestety brak, nie zdążyłam:)

28 komentarzy:

  1. Super roladka! Moja mama też robi podobną - palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi sie ten przepis:) rolada wyglada smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie znałam takiego przepisu - a brzmi wyjątkowo smacznie...trzy ukochane smaki w jednym, to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda prze-smacznie. Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. czy rolade piec w papierze czy bez? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam placek serowy koniecznie w papierze do pieczenia, gotowej, zwiniętej już rolady, nie trzeba. Ja z przyzwyczajenia papier zostawiam na blaszce na to układam zwiniętą roladę.

    OdpowiedzUsuń
  7. rolada rewelacyjna, Polecam!
    poszła w mgnieniu oka!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. super no i proste wykonanie....

    OdpowiedzUsuń
  9. o! ale to smaczne, dzisiaj pieklam;) pieklam w papierze zeby sie dobrze skleilo;)polecam wersje ze szpinakiem i serem feta;)

    OdpowiedzUsuń
  10. BARDZO MI SIĘ SPODOBAŁ TEN PRZEPIS, TEZ UWIELBIAM POLĄCZENIE TYCH 3 SKŁADNIKÓW....NA PEWNO ZROBIĘ NA ŚWIĘTA...POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne właśnie zrobiłam ;),tyle że bez cebuli i sosu! rewelacja wygląda i smakuje jak danie z restauracji ;),Polecam wszystkim,proste i pyszne ;)))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  12. pychotka!!!!!! mmmmmmmmmmmmmmmm polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. Rolada jest pyszna !! Podawana ciepła z kuleczkami ziemniaczanymi i sałatką grecką , jest wspaniałym ciepłym
    daniem . POLECAM !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. wczoraj zrobiłam, wszystkim domownikom roladka bardzo smakowała.Roladkę podałam na talerzu; pokrojony plasterek obok odrobina sosu czosnkowego i odrobina ketchupu( jako kolacja na ciepło).Dzisiaj podam resztę na ciepło ;plasterki roladki , frytki i surówka koperkowa , dodatek sos czosnkowy i ketchup( jako danie obiadowe). Myślę jeszcze o zrobieniu roladki z farszem z sera feta ze szpinakiem. Znakomity łatwy w wykonaniu przepis.Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecam troszkę oprószyć żelatyna, Rolada jest bardziej zwarta :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam w planie zrobić na święta tą roladkę w związku z tym mam pytanie jaki ser żółty czy może być salami ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Salami może być jak najbardziej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę się pochwalić zrobiłam dzisiaj na obiad , użyłam sera Salami ... muszę przyznać zabłysnęłam.
    Podałam z frytkami i surówką z białej kapusty... PYCHOTKA!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Danie bardzo dobre i szybkie.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  20. JEST SUPER!! Ja akurat mam przepis z gazety i na moim stole robi furrorę! :) Mogę polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo smaczna. Goście zachwyceni:)

    OdpowiedzUsuń
  22. lol bardyo smacyne

    OdpowiedzUsuń
  23. hi ha ho sibada sibada aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa idealne tak smakuje ze chce mi sie spiewac

    OdpowiedzUsuń
  24. A co z tym sosem???do środka rolady ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos jest jako dodatek, tak jak ketchup do frytek

      Usuń
  25. Przepyszne, dzisiaj zrobiłam na obiad tylko zmodyfikowałam przepis. Zamiast pieczarek dodałam przyprawione mięso mielone - wieprzowe. Dla tych co nie lubią pieczarek lub wolą więcej mięsa.

    OdpowiedzUsuń
  26. A czy można to przygotować wcześniej i upiec dopiero po np 2 czy 3h?

    OdpowiedzUsuń