środa, 18 kwietnia 2012

Paszteciki z kapustą i pieczarkami

W moim domu paszteciki goszczą nie tylko na Wigilię, postanowiłam więc przetestować kilka przepisów. Dziś test pierwszy, w przyszłości pojawi się więcej przepisów, tak aby każdy mógł wybrać ten, który mu się najbardziej spodoba. Idealne paszteciki powinny być moim zdaniem aromatyczne i mięciutkie, dzisiejsze spełniają te kryteria, a dodatkowo są łatwe i szybkie do przygotowania. Przepis na ciasto znaleziony tutaj.



Składniki (na ok. 40 szt.):
Ciasto:
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 250g margaryny
  • 60g drożdży
  • 2 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • szczypta soli
Farsz:
  • 500g kapusty kiszonej
  • 500g pieczarek
  • 2 cebule
  • sól, pieprz, papryka do smaku

Margarynę posiekać z mąką, dodać drożdże roztarte z cukrem, jajka i sól, wyrobić elastyczne ciasto. Ciasto włożyć do lodówki na ok. 30min.
Cebulę i pieczarki drobno pokroić, podsmażyć na patelni z rozgrzaną oliwą, doprawić. Kapustę przepłukać zimną wodą, pokroić. Dodać pieczarki, dokładnie wymieszać i dobrze doprawić.
Ciasto podzielić na 4 części, każdą rozwałkować cienko na prostokąt. Wzdłuż dłuższego boku nakładać farsz, zawinąć jak roladę, kroić na 5cm kawałki. Paszteciki posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec ok. 15min. w temp. 180ºC. Podawać same lub z barszczem.




35 komentarzy:

  1. Smaczna tradycja :) też je robię nie tylko na Wigilię. Jako przekąska sprawdzają się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To moje ulubione. Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji pieczarkowej, pamiętaj wówczas proszę o banerku we wpisie. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanie czy nadadza sie drozdze w proszku bo moj synek nie moze innych a chciala bym zrobic dzis i jak je rozrobic bo tu nic nie pisze o mleku czy wodzie dzieki z gory pozrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    jak najbardziej drożdże w proszku też się nadadzą. Tak jak w przepisie wystarczy rozetrzeć je z cukrem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczne. Zrobiłam też z mięsem mielonym, cebulką i pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A można takie paszteciki zamrozić????
    Krokiety???

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie, że można mrozić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podaje się je na zimno, czy jakoś się odgrzewa?

      Usuń
  9. Zrobiłam 2 dni temu i wyszły przepyszne, Dziś robię znowu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm aż pachnie świętami :)
    Uwielbiam paszteciki, to moja z ulubiona potrawa i często robiona na praktykach ^^ przepis idealny choć bym dodał mały szczegół albo nie, ideału się nie zmienia
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto drożdżowe do lodówki? Naprawdę? To nie jest pomyłka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  12. Podawać można na zimno, albo odgrzać w piekarniku lub mikrofalówce. To zdecydowanie nie pomyłka, ciasto ma iść do lodówki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam a kapusta i pieczarki maja byc surowe???

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja! Szybko się je robi i są pyszne! Również polecam!

    OdpowiedzUsuń
  15. pieczarki na patelnie z cebula, dopraw sola i pieprzem. A jak się zrobi dodaj do surowej kapusty kwaszonej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Jutro przymierzam się do zrobienia pasztecików. Odpowiedź na jedno z moich pytań już tutaj padła- wiem, że można je zamrozić ;)Jestem tylko zaskoczona, że w przepisie nie ma mowy o mleku? Raz robiłam paszteciki, to było z dodatkiem 1/2 szkl. mleka. I też wkładało się je do lodówki (na 1h). Zobaczymy jak mi wyjdą z tego przepisu :)
    Pozdrawiam Asia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wyszły pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mozna wiedziec w gramach ile to te 4 szlanki maki? szklanki to dosc archaiczne sa, kazdy ma inne, to nie komuna ze kazdy mial jednakowe. szczegolnie ze z takich internetowych przepisow korzysta duzo laikow kuchennych jak ja i nic mi to nie mowi... pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj szklanka to 250ml. I ja się tego trzymam. szklanka to szklanka, a kubek ma większą pojemność. ja dałam 4 szklanki, ale i tak wyrabiając ciasto musiałam dodawać mąki, bo było zbyt "klejące".

      Usuń
  19. Hej,tez zrobiłam wczoraj te paszteciki, ale wg mnie farszu było zbyt dużo co do ilości ciasta. Ciężko było je rozwałkować. Po wyjęciu z piekarnika ciasto wydawało mi się mocno suche - pomyślałam tak dlatego, ponieważ kiedyś kupowałam paszteciki w sklepie to ciasto mieli mocno wypieczone i wilgotne. Ale ogólnie jestem zadowolona, wyszły smaczne; Pozdrowienia dla autorki przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepis świetny!!!! Ja robiłam już parę razy i za każdym razem wychodzą rewelacyjnie! Goście zawsze zachwyceni! dziś próbuję ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy ani razu nie trzeba dać im wyrosnąć skoro są tam drożdże?

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam są idealne ciasto super zajadaliśmy się bez końca a ten farsz wszystko idealne polecam bo naprawdę warto MNIAM.

    OdpowiedzUsuń
  23. a ile potrzeba drożdży ?

    OdpowiedzUsuń
  24. witam zabieram się za zrobienie pasztecików tylko nie wiem czy kapustę się najpierw gotuje? czy taka twarda się dodaje

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepis brzmi pysznie:)zabieram się za robienie

    OdpowiedzUsuń
  26. One są genialne. Robię co roku na wigilnię od 8 lat z tego przepisu. Polecam bo szybkie, łatwe a mega pyszne!

    OdpowiedzUsuń