piątek, 20 kwietnia 2012

Soczewica z pieczarkami

Soczewica nie jest  z pewnością w naszym kraju tak popularna jak być powinna, często zagubiona na dziale ze zdrową żywnością, raczej nie przyciąga naszego wzroku. Trzeba jednak wiedzieć, że te małe, niepozorne ziarenka są wartościowym pokarmem wysokobiałkowym, zawierają witaminy z grupy B w tym kwas foliowy, a na dodatek mają niski indeks glikemiczny. Ja sięgnęłam po soczewicę właśnie z tego powodu kilka lat temu będąc na jakiejś diecie, od tamtej pory gości ona na moim stole regularnie. Przyrządzanie soczewicy jest banalne, praktycznie robi się sama. Z dodatkiem pieczarek otrzymujemy danie syte, a jednocześnie lekkie, które miłośnikom warzywnych obiadów na pewno posmakuje.


Składniki (na ok. 4-5 porcji):
  • 350g zielonej soczewicy
  • 400g pieczarek
  • 1 cebula
  • 1 puszka pomidorów
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka
Cebulę i pieczarki obrać, posiekać. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać cebulę, zeszklić, dodać pieczarki, chwilę podsmażyć, następnie poddusić przez ok. 10min. Po tym czasie dodać pomidory, dokładnie wymieszać, doprawić do smaku. Soczewicę wypłukać, gotować ok. 15-20min. na małym ogniu z dodatkiem 1/2 łyżki soli, aż ziarna zmiękną (trzeba pilnować, bo łatwo ją rozgotować), odlać resztę wody. Dodać pieczarki z pomidorami, dokładnie wymieszać, doprawić do smaku, poddusić przez ok. 5min.

6 komentarzy:

  1. Ja od jakiegoś czasu jadam soczewicę i jestem nią zachwycona. Na razie próbowałam czerwonej i zielonej - każda smakuje inaczej. Z dodatkiem pieczarek musi smakować dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, soczewica w Polsce wciaz jeszcze nie jest popularna - ale mysle, ze bedzie, bo nie dosc, ze zdrowa, to jeszcze mozna ja przyrzadzic na sto roznych sposobow. Twoj bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mimo wszystko jak ktoś raz spróbuje to już potem ja konsumuje. A takiej soczewicy jeszcze nie jadłem

    OdpowiedzUsuń
  4. sprawdziłam, i soczewica z pieczarkami jest pyyyyyyyyyszna :)
    i banalna w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam to danie. Wyszło pyszne :)
    W ogóle bardzo fajna strona. Na pewno wypróbuję jeszcze niejeden przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dodaje odrobine czosnku do duszenia cebulki,i doprawiam przyprawą garam masala,na koniec dużo natki pietruszki.pychotka

    OdpowiedzUsuń