wtorek, 24 stycznia 2012

Burrito

Pikantne i sycące burrito świetnie nadaje się na obiad. Miłośnicy kuchni meksykańskiej jeśli jeszcze nie mieli okazji koniecznie muszą spróbować. W przypadku braku wystarczającej ilości czasu można wykorzystać gotowe placki tortilli. Ja jednak polecam przygotowanie domowych. A wiecie, że burrito to po hiszpańsku osiołek:)


Składniki (na ok. 18szt.):

Tortille:
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki wody
  • 2 łyżeczki soli
Farsz:
  • ok. 750g mięsa mielonego wieprzowego
  • 250g pieczarek
  • 1 pomidor
  • 1 czerwona papryka
  • puszka kukurydzy
  • puszka czerwonej fasoli
  • 2 czerwone cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • ok. 150g żółtego sera
  • sól, pieprz, papryka słodka i ostra
  • olej do smażenia
Sos:
  • 200g przecieru pomidorowego
  • papryka słodka i ostra
Mąkę połączyć z wodą i solą, wyrobić elastyczne ciasto. Podzielić na 18 części, każdą rozwałkować na cienki okrągły placek, podsypując mąką. Smażyć na suchej rozgrzanej patelni, z każdej strony, przez ok 45sek. 
Cebulę i czosnek drobno pokroić, zeszklić na patelni z rozgrzanym olejem. Dodać mięso, dobrze przyprawić, podsmażyć. Dodać umyte i pokrojone pieczarki, pomidora i paprykę, dokładnie wymieszać. Dodać odsączoną fasolę i kukurydzę, dokładnie wymieszać, dusić ok. 5min.
Przecier podgrzać, przyprawić papryką.
Na gotowy placek nałożyć łyżkę sosu, rozsmarować, nałożyć porcję farszu, posypać startym serem, zawinąć. 

17 komentarzy:

  1. chętnie bym spróbowała, bo ślinka mi już cieknie... :) a blog dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre, ale dałem chilli zamiast ostrej papryki i tak ostre, że ryj mi wykręciło

      Usuń
    2. Jest pycha mój chłopak mi kiedyś zrobił i najeść się nie mogłam polecam:)

      Usuń
  2. Aga, chętnie poczęstuję. Pozdrawiam koleżankę z rodzinnych stron.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezykle apetyczne danie. Z chęcią wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, już kilka razy robiłam ;) Każdemu smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ola mi nie chce zrobic :((((

    OdpowiedzUsuń
  6. taaak tylko szkoda ze nie napisałas ze ma byc goraca woda do tej tortilli i masło

    OdpowiedzUsuń
  7. poszukaj przepisu na prawdziwe burito, jadłem takie w wiosce Indian Navaho, lub inaczej Navajo na pograniczu Nowego Meksyku, tego smaku nigdy nie zapomnę pomimo próbowania wszelkich przepisów... ale dalej eksperymentuję, tajemnica jest w ich ziołach nieosiągalnych dla nas

    OdpowiedzUsuń
  8. cd. do tego napoje przypominające tekile, także z kaktusa, ale jakże inne w smaku... a wszystko w lokalnym nastroju i niezapomnianym klimacie na wysokości powyżej naszych tatr i kamiennej górskiej pustyni gdzie zagnali ich humanitarni amerykanie

    OdpowiedzUsuń
  9. p.s. cały proces odbywał się na glinianym palenisku w części "restauracji", w towarzystwie prawdziwych Indian, bez piekarników i teflonowych patelni

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak burrito to tylko na ostro - najlepiej dobry sos habanero :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłem dzisiaj po raz kolejny, ale pierwszy w/g tego przepisu i powiem, że jak zwykle jest extra pyszne. Muszę tylko wziąć z 10 piw bo takie pikantne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wyszło spoko;) dziękuję. Z przepisu na farsz nie skorzystałam

    OdpowiedzUsuń