piątek, 21 stycznia 2011

Ciasteczka kokosowo-owsiane

Ciastka niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. W smaku wyśmienite, na pewno przypadną do gustu wielbicielom zdrowych słodkości, trochę przypominają mi reklamowane ciasteczka zbożowe, ale są dużo lepsze. Myślę, że recepturę można dowolnie modyfikować, dodając ulubione dodatki, ja na pewno tego spróbuję. Przepis znaleziony tutaj. Polecam!



Składniki (na ok. 25szt.):

  • 85g płatków owsianych
  • 85g wiórków kokosowych
  • 100g mąki pszennej
  • 70g cukru pudru
  • 100g masła lub margaryny
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżki gorącej wody

Płatki, wiórki, mąkę i cukier wymieszać dokładnie w misce. W małym garnku roztopić masło (nie zagotować), dodać miód, dokładnie wymieszać. Sodę rozprowadzić w 2 łyżkach wrzątku, dodać do masła i miodu, wymieszać.  Zawartość garnka połączyć z suchymi składnikami, dokładnie wymieszać. Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego, kłaść na blaszce i lekko rozpłaszczać (ja dodatkowo rozpłaszczyłam je po 2 min. pieczenia).


Piec w 180ºC ok. 8-10 min. Ciastka po wyjęciu z piekarnika będą miękkie, więc należy chwilkę odczekać ze zdejmowaniem ich z blaszki. Studzić na kratce.


2 komentarze:

  1. robiłam je ostatnio- są pyszne! ślicznie Ci wyszły;)

    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  2. chetnie bym je sobie pochrupala:)

    OdpowiedzUsuń