środa, 1 grudnia 2010

Test piernikowy cz.1/3

W tym roku postanowiłam przetestować kilka przepisów na pierniki, tak aby wybrać dla mnie najlepszy.
Na początek szybkie pierniki z dodatkiem drożdży. 
Według oryginalnego przepisu podanego tutaj powinny powstać mięciutkie iście toruńskie przysmaki. 
Moje wcale mięciutkie nie wyszły, ale może to wina zbyt cienkiego rozwałkowania ciasta. 
Co do ozdabiania to mój debiut w pracy z lukrem z białka, więc bajkowo to one raczej nie wyglądają, ale będę ćwiczyć!
Podsumowując pierniki zrobiłam szybko, wyszły dość twarde, jasne ale za to bardzo aromatyczne. 
Ja takie lubię, hmm lubię wszystkie...



Składniki (na 40 szt. pierników):

  • 2 szklanki mąki pszennej 
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3 czubate łyżki miodu
  • 1,5 łyżeczki przyprawy do pierników 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 25g drożdży
  • 25g miękkiego masła lub margaryny
  • 1 białko
  • cukier puder
  • 2 łyżki soku z cytryny 



Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem pudrem. Miód podgrzać do rozpuszczenia z przyprawą, na koniec dodać sodę, przełożyć do mąki z cukrem, wymieszać. Dodać drożdże (bez robienia rozczynu), jajko i masło, wyrobić dokładnie. Rozwałkować podsypując mąką, wycinać foremkami pierniczki. Piec ok. 13 min. w 190ºC. 


Białko ubić z cukrem i sokiem z cytryny na gładką masę, jeśli będzie za rzadka dodać cukru, kiedy zbyt gęsta soku. Z papieru zrobić mały rożek, napełnić masą i z anielską cierpliwością lukrować pierniczki.





5 komentarzy:

  1. Udany debiut! A przepis rzeczywiście ciekawy. Ja już przetestowałam w tym roku 2 przepisy i trzy rodzaje pierników czekają na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygladaja uroczo:) pierwszy raz i to bardzo udany:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak na debiut lukrowy to dekoracja niczego sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne! Te drożdże mnie zaciekawiły, nie widziałam jeszcze przepisu z drożdżami na pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń