piątek, 15 czerwca 2012

Sok z czarnego bzu

Kiedy pierwszy raz spróbowałam soku z czarnego bzu u mojej babci wiedziałam, że sama koniecznie będę musiała taki przygotować. Nadaje się on idealnie zarówno do herbaty jak i do sporządzania napoju z wodą, który doskonale zaspokaja pragnienie. Czarny bez jest bogatym źródłem flawonoidów takich jak rutyna i kwercetyna, wykazujących właściwości antyoksydacyjne. Napary z kwiatów są używane przy przeziębieniach oraz do leczenia różnego rodzaju nieżytów i stanów zapalnych dróg oddechowych. Przepis mojej babci, polecam!


Składniki (na ok. 8 słoiczków 300ml):
  • 60 kwiatostanów bzu czarnego
  • 2 litry wody
  • 1 kg cukru
  • 4 cytryny
Kwiaty wypłukać, włożyć do garnka, dodać 3 obrane i pokrojone w plastry cytryny, zalać przegotowaną, letnią wodą i pozostawić na dobę. Następnie dokładnie odcedzić, dodać cukier i sok z 1 cytryny, dokładnie wymieszać, pozostawić na kolejną dobę. Po tym czasie rozlać do słoiczków, zagotować przez 5min. Po otwarciu przechowywać w lodówce.

3 komentarze:

  1. Jeszcze na stronie http://sokzczarnegobzu.pl/ warto sprawdzić bo sa tam spoko informacje

    OdpowiedzUsuń
  2. Sok z czarnego bzu jest super ja piłam jakiś czas tak przez pół roku regularnie i w ogóle inaczej się czułam miałam lepsze wyniki krwi i bardzo dobrze na mnie działa poleciłam też rodzinie i też zaczęli pić najważniejsze żeby był nie podrabiany ja dużo poczytałam na sokzczarnegobzu kropka pl i tam można naprawdę dużo przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  3. Sok z czarnego nie musi się reklamować jak w powyższych komentarzach do tego tam jest z owoców a tu jest przepis z kwiatów. Od 2 lat jestem fanką i zwolenniczką tego soku dzięki za przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń