sobota, 16 października 2010

Ciasteczka z maszynki

Dostałam ostatnio od męża nowy gadżet kuchenny, mianowicie maszynkę do wyciskania ciastek. Oczywiście musiałam jak najszybciej wypróbować, jak to działa. Jeśli chodzi o robienie ciasteczek tą metodą, to wydaje mi się, że jest to kwestia wprawy, moje początki były trudne:)
Ciasteczka bardzo kruche i mimo prostoty składników całkiem dobre.




Składniki (na ok. 60 sztuk):
  • 400g mąki pszennej
  • 40g mąki ziemniaczanej
  • 250g margaryny
  • 200g cukru
  • 20g cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • dżem

Przesianą mąkę posiekać z margaryną, dodać jajka, cukier i sól, zagnieść ciasto. Nakładać do wyciskacza i wyciskać na blachę wysmarowaną margaryną, ozdobić dżemem. W przypadku, gdy ciasto nie będzie chciało współpracować schłodzić je w lodówce. Piec w 180ºC przez ok. 10-15min.


9 komentarzy:

  1. w takich ładnych kształtach nigdy jeszcze ciasteczek nie upiekłam..

    OdpowiedzUsuń
  2. też mam tą maszynkę, ale już pierwsza zabawa z nią trochę mnie zraziła i teraz leży gdzieś zakurzona (następnym razem wykorzystam kogoś, kto ma siłę w rękach)
    co nie zmienia faktu, że ciasteczka wychodzą śliczne, a Twoje cuda są tego najlepszym przykładem

    OdpowiedzUsuń
  3. uroczy kształ ;]
    zapraszam do ciasteczkowej akcji na durszlak.pl ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Maszynkę mam, ale jeszcze nie wypróbowana. Twoje ciasteczka urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasteczka sa urocze:) chetnie bym sobie pochrupala takie pysznosci do herbatki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja dzisiaj dopiero ją zobaczyłam po raz pierwszy! Bardzo ciekawy przyrząd, i jakie fajne efekty pracy z nim :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A co mam zrobić kiedy ciastko nie chce mi sie urwac tylko ciągnie sie? Coś z ciastem nie tak/ i czy schłodzenie spowoduje że będą sie lepiej dzielić na porcje? Bo jeden ząbek maszynki to 1 ciastko?

    OdpowiedzUsuń
  9. Schłodzenie, powinno pomóć. Czy jeden ząbek maszynki to jedna ciastko? W mojej maszynce tak, ale są różne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń