środa, 18 maja 2011

Tort urodzinowy

Wczoraj obchodziłam 25 urodziny. Otrzymałam wiele serdecznych życzeń, poczułam się taka kochana:) Moje siostra życzyła mi także "udanych wypieków", jak ona dobrze wie co ważne. Był tort i świeczki, pomyślałam życzenie, kto wie:) Tort miał być mały i lekki, do końca taki nie wyszedł. Masa z mleka w proszku, którą robiłam po raz pierwszy już stała się moją ulubioną, bo słodkie to ja lubię. Tort inspirowany przepisem znalezionym tutaj.



Składniki (na tortownicę o średnicy 23cm):

Ciasto:
  • 6 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki oleju
  • pół szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
Masa:
  • pół szklanki mleka
  • 2/3 szklanki cukru
  • cukier wanilinowy (16g)
  • 300g masła lub dobrej margaryny
  • 2 szklanki mleka w proszku
Polewa:
  • 70g gorzkiej czekolady
  • 30g masła lub margaryny
Dodatkowo:
  • dwie łyżki kawy rozpuszczalnej
  • brzoskwinie z puszki
  • kilka truskawek
  • draże czekoladowe do dekoracji

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Dodawać stopniowo cukier ciągle ubijając, dodać żółtka, ubić. Dodać olej i zmiksować. Mąki przesiać z proszkiem i kakao. Dodawać stopniowo do masy jajecznej delikatnie mieszając. Ciasto wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec temp. 180ºC. przez ok. 25min. 
Mleko zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym, ostudzić. Masło utrzeć na puszystą masę, dodawać stopniowo ostudzone mleko i mleko w proszku, ciągle ucierając. Zmiksować na gładką masę. 
Upieczone ciasto przekroić na 3 blaty, przełożyć masą zostawiając 1/4 na boki tortu. Ułożyć pokrojone drobno brzoskwinie. Na tym etapie wydawało mi się, że tort będzie za słodki, tak więc brzoskwinie z masą posypałam kawą rozpuszczalną. Resztą masy posmarować bok tortu, dekorować drażami. 
Czekoladę połamać, rozpuścić z margaryną w mikrofalówce. Nałożyć na wierzch tortu. Udekorować umytymi truskawkami.

7 komentarzy:

  1. wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. piękny torcik;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny Ci wyszedł :) wszystkiego najlepszego

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuchennefascynacje18 maja 2011 17:41

    Śliczny torcik, bardzo ładnie go ozdobiłaś, na pewno był przepyszny :) No i najlepszego w dniu urodzin :) Spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Malwinna, zauberi, Kuchennefascynacje dziękuję za życzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki on ładny! Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy ten krem w środku jest miękki w konsumpcji? Bo szukam przepisu na masę z mleka w proszku do ciasta ale zazwyczaj są to przepisy na masy ścisłe, wręcz twarde.

    OdpowiedzUsuń